پارسیان عایق گستر گیتی

عایق های حرارتی-پلی یورتان

پارسیان عایق گستر گیتی

عایق های حرارتی-پلی یورتان

کاهش خطر آتش سوزی با فوم های پلی یورتان

 کاهش خطر آتش سوزی با فوم های پلی یورتان

به کمک یک پلیمر اشتعال ناپذیر که اخیراً توسط محققین امریکایی تهیه شده است، می توان در آینده از مواد تاخیرانداز شعله سمی که در اسباب و اثاثیه خانگی کاربرد دارند، دیگر استفاده نکرد.

به گزارش سایت خبری پپنا، پلی یورتان ها به طور گسترده در محصولات متنوعی از قبیل تشک، مبل که به شکل فوم های انعطاف پذیر هستند، استفاده می شود. اما این محصولات به طور طبیعی آتش گیر بوده و برای تامین ایمنی، باید تاخیردهنده های شعله را به آنها افزود. اما این افزودنی ها کاستی ها و نا مساعدی های بیشتری را می توانند ایجاد کنند.

Todd Emrick ، محقق ارشد دانشگاه ماساچوست، بیان می کند: ”ثابت شده است که برخی از افزودنی های تاخیر دهنده شعله، مخصوصاً نمونه های هالوژن دار، سمی بوده و در محیط زیست انباشته می شوند”. وی همچنین اضافه می کند: “این افزودنی ها می توانند حتی در ویژگی های فیزیکی پلی یورتان نیز تاثیرات منفی داشته باشند”.

کاهش خطر آتش سوزی با فوم های پلی یورتان

Emrick می گوید: ”پلیمر هایی با پایه دی اکسی بنزواین (Deoxybenzoin) یافت شده اند که سرعت انتقال حرارت پایینی دارند و میزان خاکستر تشکیل شده در اثر سوختن آنها بالا می باشد. این دو ویژگی، مشخصه های اصلی مواد با توانایی آتش گیری پایین می باشند”.  تشکیل خاکستر موجب می شود تا سطح مشترک بین هوا و پلیمر عایق شده و هدایت حرارتی کاهش یابد. Emrick دو مونومر حاوی دی اکسی بنزواین را سنتز نموده و پلیمریزاسیون آنها را با دی ال های مختلف بررسی کرده و توانست پلی یورتان هایی را تهیه کند که مقاومت بیشتری در برابر آتش گیری نسبت به نمونه های معمولی دارند، بدون آنکه نیاز به اضافه کردن افزودنی های تاخیرانداز شعله و مضر محیط زیست باشد.

دکتر Emrick امیدوار است که از این ترکیب در صنایع مختلف به طور گسترده استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.