پارسیان عایق گستر گیتی

عایق های حرارتی-پلی یورتان

پارسیان عایق گستر گیتی

عایق های حرارتی-پلی یورتان

فوم های پلی یورتان تزریقی

فوم های پلی یورتان تزریقی

فوم های پلی یورتان تزریقی

یکی از بهترین ترکیبات موجود، برای مصارف عایق کاری صنعتی و مسکونی، عایق های پلی یورتان(PUR) و پلی ایزوسیانورات(PIR) می باشد. از عایق های پلی یورتان و پلی ایزوسیانورات به طور گسترده ای در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، داروسازی و بسیار خطوط لوله کشی و مخازن صنعتی استفاده می شود. فوم های عایق پلی یورتان و پلی ایزوسیانورات در شکل های مختلف، از جمله تخت و بلوک پیش ساخته، لوله و نیم لوله پیش ساخته، فوم های تزریقی و فوم های اسپری شونده، استفاده می شوند.

از فوم های تزریقی برای عایق کاری سطوح بزرگ و پیچیده و یا فضاهای بسته، که دسترسی کامل به آنها دشوار یا غیرممکن است، استفاده می شود. در این حالت، فوم در محل با فشار بین فضای مورد نظر تزریق می شود. این روش نیاز به دستگاه خاوص و نیروی عایق کار متخصص دارد.

فوم های پلی یورتان تزریقی

دو ماده پایه ای تشکیل دهنده فوم عایق پلی یورتان، که عبارتند از ایزوسیانات و پلی یول، در دو مخزن جدا نگهداری می شوند که هر دو دارای شیر کنترل فشار و پمپ هستند. برای عایق کاری، دو ماده با نسبت مشخص و با فشار مشخص، توسط دستگاه مخصوص، در مکان دلخواه تزریق می شوند. از واکنش دو ماده، فوم عایق پلی یورتان شکل می گیرد و در داخل فضای عایق کاری، منبسط می شود و فضا را کاملا پر می کند. از آنجا که تشکیل فوم در محل عایق کاری صورت می گیرد، فوم تمامی سوراخ ها و منافذ را پر کرده و عایق کاملی را بین سطوح ایجاد می کند. فشار پشت دستگاه تزریق و فشار ناشی از انبساط فوم پلی یورتان، باعث نفوذ عایق به تمامی منافذ و راهگاه ها شده و سطح را کاملا می پوشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.